Gdzie szukać specjalisty od tworzenia stron internetowych…

W czasach, gdy internet jest jednym z najsilniejszych mediów i wciąż rośnie w siłę, trudno zaistnieć na rynku bez posiadania firmowej strony internetowej. Dotyczy to nie tylko firm, ale także klinik, architektów, projektantów, rehabilitantów i innych osób, które świadczą usługi na własną rękę.

Potrzebujemy stronę www – od czego zacząć?

Jak znaleźć dobrego specjalistę od tworzenia stron www, na co zwrócić uwagę podczas współpracy z agencją interaktywną oraz ile kosztuje stworzenie strony internetowej? To główne zagadnienia, przed którymi stoimy, gdy dochodzimy do wniosku, że dłużej nie da się poważnie funkcjonować na rynku bez posiadania strony www.

Na początku poszukaj wśród znajomych…

Szukając specjalistów od tworzenia stron internetowych, zwróćmy na początku swoją uwagę na znajomych. To właśnie od znajomych lub zaprzyjaźnionych firm dowiemy się najszybciej o istnieniu wiarygodnych, rzetelnych i profesjonalnych projektantów. Będziemy wówczas widzieli ich konkretne wyniki, a także dostaniemy informacje z pierwszej ręki odnośnie tego jak współpracuje się z konkretnymi programistami w dłuższej perspektywie czasowej, gdy nadchodzą rozmaite problemy, awarie oraz nieporozumienia.

Negocjacje

Jakie kwestie poruszyć podczas pierwszego spotkania? Na początku musimy wyjaśnić specjaliście, co ma się znajdować na naszej stronie, jaką ma ona mieć pojemność oraz na jakim systemie CMS ma być oparta. Co z kwestią hostingu, ile będzie kosztowała domena i czy będziemy mogli liczyć w trakcie współpracy na administrowanie strony przez jej twórcę? To pytania, które muszą koniecznie paść podczas pierwszego spotkania.

Następnie powinniśmy przejść do negocjacji cenowych. Cena za wykonanie usługi zależy od wielu czynników: praktycznie żaden freelancer ani agencja interaktywna nie powie nam podczas wstępnej rozmowy, jakich kosztów należy się spodziewać. Koszty można określić dopiero po dokładnym określeniu stopnia rozbudowania strony, uwzględnieniu usług dodatkowych, a także po ustaleniu, czy do tworzenia strony konieczne będzie zamówienie usług copywritera.

Usługi dodatkowe

Warto zwrócić tutaj uwagę na to, czy freelancer zna techniki pozycjonowania: jeśli tak, będzie on w stanie podczas tworzenia strony www odpowiednio zoptymalizować ją nam pod kątem wyszukiwarek Google.

Jednocześnie, wielu freelancerów jest w stanie zaoferować nam wykonanie logo oraz innych elementów identyfikacji wizualnej. Nie można jednakże liczyć na to, że znajdziemy wśród freelancerów omnibusa, która znałby się na wszystkim: od programowania i projektowania graficznego, przez profesjonalny copywriting aż do profesjonalnego pozycjonowania.

Dlatego – jeśli zależy nam na kompleksowej obsłudze – warto skierować swoje kroki do agencji interaktywnej.

Komu zlecić budowę strony www – Agencja interaktywna czy freelancer?

Agencje interaktywne zatrudniają szereg specjalistów, których wstępnie selekcjonują. Każdy taki pracownik jest bardzo dobry w swojej dziedzinie i zwykle jest stale szkolony przez większe firmy – mogą sobie one na to pozwolić. Dlatego wydaje się, że to właśnie wybór agencji interaktywnej jest lepszy niż kierowanie swych kroków do wolnego strzelca. Należy dodać do tego oczywiście kwestię umowy i faktury VAT, których freelancer często nie jest w stanie nam zaproponować. Jednakże brak kompleksowej obsługi i pewne ryzyko w kwestii braku odpowiedzialności freelancera nad przebiegiem całego projektu skutkuje tym, że jego usługi są znacznie tańsze niż usługi agencji interaktywnej.

Wybór więc zależy od naszej indywidualnej sytuacji potrzeb i preferencji. Zwykle sprawa jest rozstrzygana wówczas, gdy udaje nam się znaleźć naprawdę dobrego freelancera lub niedrogą, profesjonalną agencję marketingową.