sposoby reklamy w sieci

Gdzie i jak reklamować swój produkt/usługę w sieci? Najlepsze sposoby reklamy

Internet to doskonałe miejsce do reklamowania swoich produktów i usług. Wielu odbiorców oraz potencjalnych klientów, możliwość targetowania, czy komfortowej dystrybucji reklamy wielu osobom naraz to tylko niektóre plusy reklamy internetowej. Istnieje wiele skutecznych sposobów na to, aby wypromować swoją markę w internecie i rozwijać swój biznes — niezależnie czy jest to prywatna sprzedaż rękodzieła, mała firma czy marka z aspiracjami globalnymi. Poniżej prezentujemy najlepsze sposoby reklamy w sieci, które przynoszą dobre rezultaty i są popularnie wśród internautów. Podpowiadamy również, kiedy zastosować dany sposób, aby kampania reklamowa była efektywna.

Google Ads i Facebook Ads

Pierwszym sposobem reklamowania się w sieci są programy reklamowe takie jak Facebook Ads czy Google Ads. To obecnie dwa najpopularniejsze narzędzia, choć wszystkie największe serwisy społecznościowe takie jak Twitter, Instagram czy YouTube mają możliwość zamieszczania płatnych reklam. Sposób działania jest podobny i opiera się na podobnych mechanizmach.

Reklama Facebook Ads

Facebook Ads umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom Facebooka i Instagrama w zamian za opłatę. Kampanię reklamową tworzy się poprzez managera, który jest intuicyjny. Czas potrzebny na uruchomienie reklamy wprawnym użytkownikom to nawet 15 minut. Reklamy te mają charakter standardowych treści, jakie znajdują się na portalu, a wielu użytkowników nie odróżnia płatnej reklamy do normalnego posta. Kampanię reklamową uruchomić na FB możemy już od kilku złotych, nie musimy być firmą i możemy zrobić to samodzielnie. Facebook daje możliwość dotarcia do milionów odbiorców na całym świecie, określania grupy docelowej, czyli osób, które zobaczą naszą reklamę czy możliwość elastycznej edycji reklamy oraz wyboru jej formy (reklama graficzna, pokaz slajdów, materiał video itp.)

Reklama Google Ads

Google Ads to system reklamowy Google i umożliwia on emitowanie reklam właśnie przez wyszukiwarkę. Działa on na podobnej zasadzie co FB Ads, jest prosty w obsłudze, a kampanie możemy uruchomić również samodzielnie. Reklamy mają charakter tekstowy, graficzny lub materiałów video. Najpopularniejszą formą reklamy w Google są płatne wyniki wyszukiwań. Jeśli użytkownik wpisze konkretną frazę w wyszukiwarkę — nad listą wyników wyszukiwania, zostanie wyświetlona nasza reklama w formie takiego wyniku. Będzie ona nad wynikami, co sprawia, że wiele osób chętnie przejdzie na naszą stronę. Google daje również możliwość wyświetlania reklam graficznych na stronach partnerów czy emitowanie reklam video w serwisie YouTube.

Influencer marketing

Influencer Marketing to kolejna — coraz bardziej zyskująca na popularności forma reklamowa. Polega ona na płatnym rekomendowaniu naszych produktów i usług przez influencerów, czyli osoby znane w branży, posiadające grono swoich fanów/odbiorców czy liderów w danej dziedzinie. Na rynku istnieje wiele portali łączących wydawców reklam z influencerami. Najtańsze promocje można zamówić już w cenie kilku- kilkunastu złotych, które trafią do kilkuset osobowej widowni takiego influencera. Proces tworzenia reklamy w ten sposób jest bardzo prosty. Wystarczy na takim portalu odnaleźć konkretną osobą z danej branży, która oferuje płatne polecenie produktów lub samodzielne porozumienie się z ze znaną osobą. Po uzgodnieniu warunków finansowych, influencer w swoim materiale np. na YouTube czy Facebooku prezentuje nasz produkt w pozytywnym świetle i rekomenduje go. Takie działanie ma bardzo wiele plusów. Reklama jest skuteczna, gdyż odbiorcy interesują się daną tematyką i nie uznają reklamy za nachalną. Sam fakt polecania przez idola i osobę popularną również powoduje, że wielu odbiorców zdecyduje się zakupić nasz produkt. Na rynku istnieje duży wybór platform np. portali społecznościowych, na których możemy się reklamować oraz osób z różną ilością fanów — od tych którzy mają ich kilkuset po influencerów z wielotysięczną rzeszą widzów.

Artykuły sponsorowane

Kolejnym sposobem na reklamowanie się w sieci są artykuły sponsorowane. Są to płatne treści, które umieszcza się na poczytnych portalach lub stronach tematycznych. W sieci istnieje wiele osób prowadzących blogi czy serwisy oraz agencji, które oferują publikacje na ogólnopolskich portalach informacyjnych. Koszt publikacji różni się w zależności od miejsca i jego popularności. Najtańsze publikacje tekstów sponsorowanych odbywają się na portalach tematycznych czy blogach. Ich koszt waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Serwisy rozpoznawalne w internecie lub strony lokalne wymagają opłaty kilkuset złotych, a w przypadku topowych serwisów ogólnopolskich koszt reklamy może sięgać nawet 1-2 tyś. zł.

Teksty sponsorowane to artykuły tematyczne w danej branży, które są wartościowe ciekawe i dostarczają przydatnych informacji. W ich treści — zazwyczaj na końcu wpleciona jest informacja o naszej marce w sposób naturalny i nienachalny. Występuje ona jako np. polecenie firmy, która zajmuje się akurat daną usługą czy jako przykład korzystnej usługi. Artykuły reklamowe nie są otwartą reklamą, a ich charakter nie może nagabywać do skorzystania z reklamy. Tekst sponsorowany powinien zaciekawić odbiorcę i skłonić go do przejścia na naszą witrynę, aby uzyskać kolejnych informacji. Reklama taka sprawa, że odbiorcy, czytając ciekawy artykuł, również pozytywnie oceniają naszą firmę. Efektywnie wydajemy budżet reklamowy, gdyż reklama trafia do konkretnej grupy tematycznej odbiorców oraz zyskujemy możliwość zareklamowania się wielu osobom.

Strona www i blog — pozycjonowanie

Klasycznym i wciąż popularnym sposobem pozyskiwania klientów jest posiadanie własnej strony internetowej lub bloga i jego pozycjonowanie. Na własnej witrynie możemy w sposób komfortowy przedstawić swoją ofertę i historię oraz zaprezentować dodatkowe materiały czy zalety usługi. Strony internetowe poddaje się pozycjonowaniu, czyli dostosowaniu do wyszukiwarki internetowej, aby była ona jak najatrakcyjniejsza pod tym względem i została wyświetlona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tylko pierwsze trzy wyniki “zgarniają” ponad 50% ruchu a im niższa pozycja, tym mniej osób przechodzi na takie strony. Pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki internetowej jest komfortowe, gdyż nie musimy robić nic innego oprócz pozycjonowania a osoby, które wpiszą konkretną frazę np. “zegarki damskie” otrzymają link do naszej witryny na szczycie wyników wyszukiwania i wejdą na nią.

Pozycjonować własną stronę internetową możemy poprzez link building, czyli umieszczanie linków do naszej strony w internecie, teksty SEO, które zawierają dane słowa kluczowe czy odpowiednie opisanie witryny poprzez nadanie im opisów oraz tytułów. Pozycjonować swoją witrynę możemy samodzielnie lub możemy skorzystać z licznych ofert agencji marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *