miód

Miód na odporność

Za nami już pierwszy dzień kalendarzowej jesieni, a za oknami także jesień w pełni. Nadal zdarzają się cieplejsze i słoneczne dni, jednak bez wątpienia w powietrzu czuć już typowo jesienną aurę. I chociaż ten sezon ma też swoje piękne strony, to nie da się ukryć, że to właśnie w tym okresie rośnie podatność na różnego rodzaju przeziębienia. Można jednak wspomóc swój organizm odpowiednią dietą i dostarczać mu mnóstwa witamin i minerałów. Nie masz zbyt wiele czasu, aby restrykcyjnie pilnować diety? W takim razie postaw na miód – na odporność zadziała on doskonale, a przy okazji jest smaczny, więc z pewnością nie zapomnisz, by po niego sięgać. Dlaczego warto „suplementować” się miodem w okresie jesienno-zimowym i jakie właściwości prozdrowotne oferuje ten złocisty przysmak? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.

Różne rodzaje miodów – jaki wybrać?

Na rynku możesz znaleźć wiele rodzajów miodów (np. wielokwiatowy, spadziowy, wrzosowy, lipowy), a każdy z nich wykazuje trochę inne właściwości, także prozdrowotne. Miód wielokwiatowy jest słodki, spadziowy z kolei ma lekko gorzkawy posmak. Lipowy ma działanie rozgrzewające i napotne, więc doskonale sprawdzi się w trakcie leczenia przeziębień. Wrzosowy zaś działa antywirusowo i antybakteryjnie, więc warto go zażywać profilaktycznie. Warto więc nie tylko zapoznać się z dokładnymi opisami każdego rodzaju miodu, ale osobiście testować i sprawdzać nowe smaki, bo niektóre miody mogą bardzo zaskoczyć. Miód kojarzysz głównie z lepką konsystencją i złocistym kolorem. A czy wiesz, że niektóre rodzaje mogą być praktycznie białe? Jednak jedna cecha łączy wszystkie typy miodów – ich prozdrowotne właściwości, dzięki którym znacznie wzmocnisz swój organizm.

Miód na odporność, czyli prozdrowotne właściwości złotego przysmaku

Czy wiesz, że już jedna łyżka miodu dziennie może mieć zbawienny wpływ na Twoje zdrowie? Wystarczy, że dodasz ją do herbaty (letniej, nie gorącej!) lub swojego ulubionego deseru. Miodem możesz zastąpić np. szkodliwy biały cukier, a Twój organizm z pewnością szybko odczuję pozytywną zmianę. Jaki rodzaj miodu wybrać? W zasadzie masz tutaj sporą dowolność, ponieważ każdy typ to prawdziwa bomba witaminowa, więc możesz do woli testować nowe smaki i mieszanki. A warto, bo miód jest bogaty w składniki odżywcze, minerały i witaminy. A co najważniejsze, jest ich naturalnym źródłem, dzięki czemu jest znacznie lepiej przyswajalny przez organizm człowieka. Dodatkowo nie możesz go przedawkować, więc śmiało sięgaj po ten zdrowy przysmak.

Nie tylko miód, czyli inne produkty pszczele

Miód to z pewnością najbardziej rozpoznawalny wyrób pszczeli, ale niejedyny. Pszczoły produkują także m.in. mleczko pszczele, pyłek kwiatowy, pierzgę oraz propolis. Nic Ci nie mówią te nazwy. Nie szkodzi, wystarczy wiedzieć, że jeżeli miód jest prawdziwą bombą witaminową, to te produkty można z powodzeniem nazwać „atomówką” wśród naturalnych suplementów. Jak je spożywać? Najlepiej na czczo przez okres kilku tygodni, aby zauważyć pierwsze zmiany. Warto jednak wiedzieć, że smak tych produktów jest dość specyficzny, więc nie każdy się do nich przekona. Na szczęście nic straconego, ponieważ na rynku możesz znaleźć różne smaczne mieszanki, dzięki czemu przyswojenie wartościowych witamin i minerałów będzie łatwiejsze. Sprawdź osobiście, jak wpływa miód na odporność i zadbaj o swoje zdrowie w sezonie jesienno-zimowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.