Analiza konkurencji w działaniach SEO

Analiza pozycji strony w wynikach wyszukiwania to nie jedyny zabieg mogący poprawić nasz byt w przeglądarkach internetowych. Trzeba pamiętać o tym, że tylko długofalowe działanie pozwoli nam utrzymać się w czołówce wyników pracy wyszukiwarek. Jak tego dokonać? Pomóc nam może analiza konkurencji. Dać może nam ona wiele korzyści już od pierwszej chwili, gdy na naszej stronie zostaną wprowadzone zmiany.

Momenty, gdy spadamy ze ścisłego miejsca na podium w wyszukiwarkach, często są niezauważalne. Wszystko przez niepotrzebne koncentrowanie się na pojedynczych słowach kluczowych. Analiza błędów powinna mieć więc bardziej ogólny charakter. Przede wszystkim, jej zadaniem jest wyłapać słabe punkty konkurenta, by potem wykorzystać je w odpowiedni sposób dla zbudowania właściwej przewagi.

Na samym początku, wyznaczamy sobie benchmark. Możemy konkurować nie z jedną stroną, ale z wieloma. A to wymaga też określenia większego zakresu działań. Benchmark to inaczej strona będąca zdecydowanym liderem w swojej branży. W sieci takie strony wydają się być widoczne od zawsze, a tak naprawdę ich wiek to zaledwie kilka lat.

Analiza konkurencji – płatna lub bezpłatna

Wszelkie rozwiązania mogą być płatne lub darmowe. Wszystkie są niezwykle skuteczne, szybko pozwalają określić naszą lokalizację w rankingach, a także podpowiadają, w jaki sposób polepszyć dotychczasowy wynik. Jeśli konkurujemy z poważną marką, dobrze będzie skierować się w stronę analizy SEO potrafiącą znaleźć ogół niebanalnych i wpływających na sukces szczegółów, jakie i my będziemy w stanie zastosować także na naszej stronie.

Do przeprowadzenia właściwej analizy konkurencji potrzebne nam będą określone narzędzia. Za większość z nich niestety będziemy musieli zapłacić, jednak jest to pewien gwarant fachowego podejścia do tematu. Narzędzia te mogą monitorować szeroki zakres wyszukiwarki Google, mogą przetwarzać dane z wszystkich istniejących w sieci stron. Najbardziej polecanymi polskimi narzędziami do przeprowadzania analizy konkurencji są dwa rozwiązania – Senuto oraz Semstorm. Na dłuższą metę te narzędzia są płatne, jednak istnieje możliwość skorzystania z nich w ramach dwutygodniowego okresu próbnego. Wtedy można podjąć pierwsze kroki w działaniu i zapoznać się wstępnie z programem.

Przeczytaj również: Czym jest audyt SEO?

Analiza równa się sukces!

Senuto pozwoli nam szybko podejrzeć pracę portali cieszących się największym sukcesem, a zarazem będących dla nas największą konkurencją. Możemy porównać stosowane dotychczas słowa kluczowe, wyłapać części wspólne w stosowanych frazach. Na im większą ilość słów kluczowych natrafimy, tym więcej zabiegów trzeba będzie wykonać, aby konkurenci zostali przez nas pokonani w rankingach wyszukiwarek.

Poddawać analizie można także linki stron przychodzących do konkurencji. Okazać się może, że pora poważnie zastanowić się nad współpracą z witrynami dotychczas linkującymi do nas, jeśli nie przynoszą nam one korzyści. Analiza konkurencji na wielu etapach pozwala nam zrozumieć własne błędy i w miarę szybko je naprawić, bez strat dla zysków oraz wizerunku w sieci.

Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz tutaj: https://www.whiteghost.pl/pozycjonowanie-stron-www

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.